Pakiet Partner

MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL FOLKLORU ZIEM GÓRSKICH w roku 2025

Miasto Zakopane oraz Zakopiańskie Centrum Kultury zapraszają na jedno z najważniejszych wydarzeń folklorystycznych w Polsce: 56. Międzynarodowy Festiwal Folkloru Ziem Górskich w Zakopanem, który odbędzie się w dniach 15 – 21 sierpnia 2025r. na Górnej Równi Krupowej.


Dziś zakopiański konkurs o złotą, srebrną i brązową ciupagę jest prestiżową i uznaną imprezą folklorystyczną, nie tylko w kraju, ale na całym świecie. Zespoły oceniane są przez międzynarodowe Jury. To jedyny festiwal na świecie, który dba o bardzo wysoki poziom artystyczny. Przez minione 55 lat uczestniczyło w nim blisko 700 zespołów zagranicznych z kilkudziesięciu krajów oraz ponad 200 grup polskich.

Zespoły uczestniczące w festiwalu prezentują tradycyjny, nieprzetworzony folklor oraz zapomniane obrzędy, zachowując swoją tożsamość, obyczajowość.  Na scenie festiwalowej prezentują swoje wartości, które zostały przekazane z pokolenia na pokolenie. Dzięki czemu nadal możemy być świadkami światowego dziedzictwa kultury –  często zachowanego i pokazanego w sposób bardzo archaiczny. W trakcie wszystkich wydarzeń towarzyszących: warsztaty, spotkania, animacje, dni narodowe (kuchnia, taniec, śpiew, rękodzieło), wieczornice (zabawa taneczna) zespoły integrują się z publicznością oraz z odbiorcami.


Podczas tegorocznej edycji zaprezentują swoją kulturę zespoły z: Węgier, Cypru, Słowacji, Bułgarii, Hiszpanii, Grecji, Włoch, Francji, Rumunii, Macedonii oraz Polski.


Festiwal to nie tylko występy konkursowe. To też wielkie nazwiska świata muzyki związane ze sferą ludowości, folkiem czy etno. Na festiwalowych deskach gościliśmy już takie gwiazdy znane na całym świecie jak m.in. „barona skrzypiec cygańskich” Roby Lakatosa, rumuński zespół Fanfare Ciocarlia flirtujący z muzyką gipsy folk czy Kwinet Urmuli. Nie mogło zabraknąć tez polskich artystów takich jak Kayah, Natalia Kukulska, Anna Maria Jopek, Zakopower w kooperatywie z Atom String Quartet czy Kapeli ze wsi Warszawa.

Festiwalowym tematem przewodnim w roku 2025 stanie się „Sztuka ludowa Górali Świata”  – który kieruje uwagę na bogactwo i różnorodność twórczości górskich społeczności. Sztuka ludowa, będąca wyrazem tożsamości, przetrwała w odległych rejonach świata jako nośnik pamięci, tradycji i rzemiosła. W ramach festiwalu poruszone zostaną zagadnienia związane z unikatowymi aspektami tej sztuki, takimi jak:

„Budowa karpackich chordofonów” – warsztaty i pokazy instrumentów ludowych charakterystycznych dla Karpat.

„Architektura tradycyjna w Górach Europy” – przegląd budownictwa dostosowanego do trudnych warunków i lokalnych materiałów,

„Malarstwo tradycyjne na Podhalu” – prezentacja symboliki i estetyki góralskiej sztuki malarskiej,

Mówią o nas najwięksi

Wsparcie i czynny udział partnerów medialnych w działaniach promocyjnych oraz zainteresowanie projektem wykazywane przez największe zasięgowo media
w kraju, pozwalają dotrzeć i z informacją o festiwalu do bardzo szerokiego grona odbiorców.

Jedynka
Tvp
Tvp3 Krk
Tvp3
Rckl
Kobieta Tvp

Telewizja: TVP 1, TVP2, TVP Info

Staje radiowe: Polskie Radio, Program Pierwszy Polskiego Radia, Radiowe Centrum Kultury Ludowej, Radio Dla Ciebie , Radio Kraków 

Grupy wydawnicze: Grupa Polska Press 

Media branżowe: Pismo Folkowe, Folk24, Kultura Ludowa, Magazyn Tatry

Prasa Katolicka: Gość Niedzielny, Niedziela, 

Prasa lifestylowe: Magazyn Elity. Polonais

Tytuły prasowe: Gazeta wyborcza, Gazeta Krakowska, Dziennik Polski 

Portale lokalne: Góral Info, Małopolska Online, Podhale 24, Watra,  Zakopiec Info, Małopolska online, Podhale region, Nowy Targ Tv, Tv Podhale, TP24, Kultura Podhala, Nowy Targ 24

NASZA SKUTECZNOŚĆ


Nasze działania promocyjne co roku odbijają  się szerokim echem w świecie medialnym, a informacje o wydarzeniach związanych z projektem docierają do obiorców z całej Polski dzięki działaniom mediów o zasięgu ogólnopolskim i lokalnym.
Rokrocznie, sukcesywnie udaje nam się zwiększać obszar naszych aktywności w zakresie takich wskaźników jak: ilość publikacji, dotarcie czy ekwiwalent medialny.

Unnamed

Działania promocyjno – reklamowe w ramach kampanii promocyjnej
56. Międzynarodowego Festiwalu Folkloru Ziem Górskich na rzecz MECENASA wydarzenia

(rodzaj świadczeń, ich wybór oraz ilość zostanie doprecyzowania w fazie rozmów roboczych, a uzależniona  jest od wysokości wkładu finansowego)
:

Organizatorzy 56. Międzynarodowego Festiwalu Folkloru Ziem Górskich: Miasto Zakopane i Zakopiańskie Centrum Kultury nadają tytuł  MECENASA z prawem do wykorzystania go we własnych działaniach PR i promocyjnych. 

PAKIET MECENAS

WARTOŚĆ min. 100 TYŚ. ZŁOTYCH

DZIAŁANIA PR

DZIAŁANIA PR

Event prasowy
Niebanalne otoczenie, widoki i atmosfera to atrybuty, które gwarantuje Zakopane. Już od kilku lat w przestrzeni miasta realizujemy dość nietypowe eventy prasowe. Z powodzeniem udaje nam się to szczególnie przy zakopiańskich wydarzeniach, oddając ich charakter, wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom mediów spotykając się w nietypowych miejscach często na łonie natury. Tego typu spotkania są dobrym miejscem na prezentację projektu i jego promocję. Chcemy aby obecni goście poczuli klimat organizowanych przez nas wydarzeń.

Reportaże
Realizacja cykli materiałów filmowych z możliwością lokowania produktu, bądź innej formy reklamy. Materiały emitujemy w najbardziej nośnych kanał komunikacyjnych miasta: w SM, na stronie internetowej, udostępniamy je również w przesyłanych materiałach prasowych.

Dzialaniapr

Media tradycyjne

Media tradycyjne

Opieramy się na współpracy z mediami tradycyjnymi radiem, telewizją i prasą. Od lat naszymi partnerami są  największe grupy medialnne w kraju. W dbałości o jak najszersze dotarcie z informacją udaje nam się skutecznie połączyć współpracę z mediami komercyjnymi, jak z i mediami publicznymi. Obecni jesteśmy w programach publicystycznych i informacyjnych. Opieramy się taż na reklamach w czasach dedykowanych działaniom komercyjnym –  najlepszych czasach antenowych na co pozwala nam współpraca partnerska.

W planowanych kampaniach reklamowych promującej wydarzenia  istnieje możliwość komunikowania marek partnerskich.

Mt

Social media

Social media

Profile na Facebooku i Instagramie są zawsze miejscem wzmożonej prezentacji zakopiańskich wydarzeń. A to wszystko uda nam się dzięki wykorzystaniu takich  narzędzi jak:.

  • Ciekawych, krótkich filmów, dzięki którym jesteśmy w stanie zaprezentować szczegóły działań  festiwalowych ale i szeroką perspektywę  projektu
  • Ciekawych grafiki pod media społecznościowe
  • Rolka i Stories
  • Hasztag, wykorzystanie słów kluczowych, generujących ruch
  • Link, w poście dające możliwość przekierowania
  • Wykorzystanie forów społecznościowych

Gwarantujemy w naszych świadczeniach skorzystanie z  możliwości takich jak:

 

– oznaczanie marki w  publikacjach zamieszczanych w mediach społecznościowych
– przygotowanie postów dedykowanych marce

– zamieszczenie postu ze wskazaniem Firmy jako partnera wydarzenia

– zamieszczenie postu z marką partnera

Informacje te będą publikowane za pośrednictwem kanałów gwarantujących nam stałe zasięgi: :

– oficjalnym Facebooku Miasta Zakopane, ponad 117 tys. osób obserwujących,

średni zasięg postów ponad 2,5 mln.

– oficjalnym Instagramie Miasta Zakopane, ponad 37 tys followersów,

Sm

Internet

Internet

Pomieścimy:

  • znak marki na stronie festiwale-zakopane.pl
  • przygotowany artykułu noszącego znamiona lokowania marki opublikowany na stronie Zakopane.pl przygotowany w kontekście realizowanego partnerstwa
  • markę w spotach internetowych reklamujących zakopiańskie wydarzenia, emitowanych szeroko za pośrednictwem:

– i dzięki współpracy w ramach patronatów z portalami internetowym

– w mediach społecznościowych

– podczas wydarzeń

– przed bezpośrednią transmisją internetową za pośrednictwem oficjalnego kanału
You Tube Miasta

Oferta

Reklama nośniki zewnętrzne

Reklama nośniki zewnętrzne

Możliwa prezentacji na elewacji budynku Stacja Kultura Zakopane – projektor multimedialny – reklamy w kontekście partnerstwa przy realizacji projektu. Projektor multimedialny pozwala wyświetlać różne rodzaje treści, w tym prezentacje, filmy czy zdjęcia. Może być używany do celów edukacyjnych, biznesowych, a także do rozrywki. Dzięki niemu można wyświetlać obrazy w dużym formacie.

Stacja Kultura Zakopane to miejsca znajdującego się na terenie Zakopiańskiego Centrum Komunikacyjnego (komunikacja autobusowa dalekobieżna oraz komunikacja kolejowa) z bardzo dobrym traffic’iem.

Forma obecności prezentująca branding (instalacje przestrzenne, siatki wielkoformatowe, windbanery, kubiki,  balony / ilości do ustalenia)
– miejsce realizacji wydarzenia
– Rówień Krupowa,
– Plac Niepodległości zlokalizowany 150 metrów od Krupówek
– Centrum Kultury Rodzimej w willi Czerwony Dwór, ul. Kasprusie 27

Możliwość emisji spotu na telebimach w miejscu odbywania się wydarzenia

Podziękowania emitowane na telebimach w miejscu odbywania się wydarzenia w formie pomieszczonego logotypu.

Możliwość obrendowania Marką  krzeseł na widowni w miejscu odbywania się koncertów

Stała prezentacja nośników reklamy zewnętrznej projektu w przestrzeni miejskiej:

  1. nośniki reklamy zewnętrznej dwustronne 12 pól x 2
       (w formacie 170 cm x 130 cm pion) w nw. lokalizacjach

    Park Miejski ul. Grunwaldzka 50 m od Krupówek,
    Rondo Jana Pawła, ul. Bronisława Czecha (dojazd do Kużnic)
    Skrzyżowanie ul. Tetmajera z ul. Grunwaldzką
    Rondo Dmowskiego, ul. Nowotarska
    Dolna Rówień Krupowa przy „Bramie”

  2.   nośników dwustronne typu citylihgt
    (w formacie 119 cm szer x 180 cm wys, pion)
    usytuowanych w samym centrum miasta

    Krupówki
    Stacja Kultura Zakopane (na terenie Zakopiańskiego Centrum
    Komunikacyjnego)
    Aleje 3 go maja
    Miejska Galeria Sztuki, ul. weteranów wojny ( 5 metrów od ul. Krupówki)
    Chałubińskiego k/ nr 42 (droga prowadząca w stronę Kuźnic i Skoczni
    Plac Niepodległości ( poniżej schodów prowadzących na plac, lewa
    strona)
    Studyjne Kino Miejsce ul. Orkana 2
    Plac pod Gubałówką – targ maślany

 

 

  1. nośniki reklamowe wiaty przystankowe
    (
    w formacie 117,7 cm szer x 183 cm wys)

    lokalizacje

    Chramcówki   Kościół

Zamoyskiego  Parcele Urzędnicze

Chałubińskiego

Piłsudskiego   Start

Oswalda Balzera – Jaszczurówka

Oswalda Balzera – Cyrhla

DW 958          Skibówki I

DW 958          Krzeptówki

Kościuszki       Rejon Dworca st. 18 ( FIS)

Droga do Olczy w stronę Ronda
Droga do Olczy – Pardałówka 2

Droga do Olczy – Oberconiówka

Droga do Olczy Kościół

 

 

  1. Ekspozycja reklamy zewnętrznej w przestrzeniach (takich jak: instalacje przestrzenne, siatki wielkoformatowe, windbanery, kubiki, balony / ilości do ustalenia):

Dolnej Równi Krupowej, ścisłe centrum Miasta,
przestrzenne miejsce „zielonego wypoczynku”  najczęściej i
najchętniej odwiedzane zaraz po Krupówkach przez turystów i
mieszkańców z widokiem na panoramę Tatr

 

Górna Równień Krupowa ścisłe centrum Miasta,
przestrzenne miejsce „zielonego wypoczynku”  najczęściej i najchętniej
odwiedzane zaraz po Krupówkach przez turystów i mieszkańców z
widokiem na panoramę Tatr

 

Placu Niepodległości miejsce widoczne z środkowej części ul. Krupówki,
oddalone od niej ok. 2 min pieszo (takich jak: instalacje przestrzenne,

siatki wielkoformatowe, windbanery, kubiki, balony / ilości do ustalenia)

Centrum Kultury Rodzimej w willi Czerowny Dwór, ul. Kasprusie dojście do
Doliny Strążyskiej

 

  1. Pozostałe nośniki reklamy zewnętrznej

    słup miejski płachta 100 cm szer x 210 cm wys,
    słup miejski format B2 50 cm szer x 70 cm wys,
    citylighty format 119 cm szer x 180 cm wys
    tablice równień foramt  128 m szer x 110 cm wys,
    nośniki czarne, płyty, folia monomeryczna format  130 cm szer x 170 cm wys),
    CIT środek, format  68 cm szer x 98 cm wys,
    Plac Niepodległości , siatki mesh format 136 cm szer x 236 cm wys,
    Trójnóg Olcza, siata mesh, foramt 168 cm szer x 200 cm wys, –
    Latarnie flagi, format 60 cm szer x 120 cm wys

 

  • Ekspozycja materiałów reklamowych w punkcie Informacji Turystycznej, odwiedzanym miesięcznie przez ok. 5000 osób/turystów, gości, mieszkańców
    Zakopanego (takich jak: plakaty, ulotki, wydawnictwa/ilości do ustalenia)
  • Reklama na ekranach pasywnych w punkcie Informacji Turystycznej
  • Reklama na nośniku multimedialnym zlokalizowanym na terenie Zakopiańskiego Centrum Komunikacyjnym
  • Reklama na wygaszacza aplikacji mobilnej dostępnej na nośnikach typu touch, zlokalizowanych w przestrzeni miasta
Chmielnicky.dronuje Final 58 2048x1536

Wydawnictwa

Wydawnictwa

Reklama w Informatorze Zakopane.pl

– podziękowania w informatorze zakopane.pl,  nakład 8 tyś egz.
(w tym wersja polska i angielska)

-reklama w informatorze (termin i format do ustalenia):
½ strony,  format 120×80 mm – poziom,

cała strona okładka,  format 140×200 mm – pion

cała strona środek, format 120×160 mm – pion

Wyda

Marketing bezpośredni

Marketing bezpośredni

Komunikaty medialne – rozsyłane wielokrotnie  drogą mailową z informacją o zawiązanym Partnerstwie lub pomieszczeniem logo za pośrednictwem wirtualnego biura prasowego, systemu wspierającego działania media relations, rozwiązanie łączące dedykowane bazy mediów i dziennikarzy z profesjonalnym programem pocztowym i intuicyjnym portalem do pomiaru efektywności każdego wyemitowanego komunikatu.

 

Pakiety prasowe (przygotowane dla mediów na konferencje prasową)

– z pomieszczoną informacją o zawiązanym Partnerstwie lub pomieszczeniem logotypu

Mb